2012. augusztus 5., vasárnap

#11 Short Facts

Hét közben rövid kirándulásokat, főleg városnézéseket szervez az EF, hétvégéken viszont 2-3 napos utazásokon is részt lehet venni. A jobbak önszerveződőek. Az egyik úti célom Key West volt, amíg Andrea fel nem világosított, hogy a világon nincs ott semmi, csak a MOCSKOS, szemetes tengerpart és pár étterem. Így ezt a tripet kihagyom. Key West egyébként egy hosszú, vékony szigetláncolat legutolsó gyöngyszeme, állítólag csodálatos, homokos tengerparttal.

Az internet elég egyszerűen működik, kaptunk egy wifi hozzáférést, amit minden konnektáláskor a böngészőben kell hitelesíteni, és már pöröghetnek is a byte-ok, vagy nem. Csúcsidőben természetesen annyira leterhelt, hogy akadoznak a dolgok, de reggel 7-kor csodálatosan üzemelt, mindenki aludt még.

Ilyenkor hétvégén elég sok búcsú buli van, mert minden héten hétfőn kezdenek az újak, a régiek pedig péntekkel fejeznek be egy „szemesztert”. Így a hétvége a welcome és goodbye szavaktól hangos. Szinte mindenki különböző időszakot tölt itt el, ezért állandóan búcsúzkodni kell az itt maradóknak. Én például jövő héten 4, utána legalább 1 embertől fogok elköszönni.

Miután megvettem a hat littyó vizet világosítottak fel, hogy a szobánktól két méterre van egy vízgép, ami korlátlanul használható. Mindenkinek csak egy kulacsa vagy nagyobb üvege van, amit újratölt.

A mai egész napot olaszokkal töltöttem, a várakozásokkal ellentétben, hogy németekkel és távol-keletiekkel lesz tele a suli, olaszok hada lepte el az iskolát és a várost is. Nagyon barátságosak, szimpatikusak, de eddig szinte mindenki az. A srácaim azt mondták, hogy folyamatosan olasz beszédet hallanak kint az utcákon is és rengeteg olasz diák is van, akik inkább vakációzni, bulizni jöttek, mint tanulni.
Szerencsére a szobatársaim is hasonlóan gondolkodnak mint én, ezért az én olaszaim még egymás között is angolul beszélnek, függetlenül attól, hogy én ott vagyok-e vagy nem. Gyakorolni szeretnének, ezért jöttek, nagyon ritkán esnek ki ebből a rutinból. Azért én is megcsillogtattam apró olasz szótáram drágaköveit, jót mosolyognak mikor 10 percenként bedobok valamit. Piccola rosa principessa.

Többek állítása szerint is 4 hétig érdemes itt lenni, addig tudsz tanulni valamit a suliban és elég idő arra, hogy a várost és a környező dolgokat is megcsodáld. Több időt szigorúan akkor van értelme maradni, ha állandó lehetőséged van veled egyszintű vagy jobb képességű emberekkel beszélgetni.
Egyébként két féle ember van itt, aki komolyan veszi a nyelviskolát, saját nációjában nem nagyon haverkodik és minden nap tanul, illetve akik nyaralni jönnek és 10 fős csoportokban verődve (saját nyelvükön beszélgetve) partyznak szabadidőben.

Már most eljutottam arra a pontra, hogy minél többet beszélek vagy próbálok beszélni, annál többször érzem a hibáimat, hiányosságaimat. Várom már nagyon, hogy elkezdődjön az oktatás, szeretnék mielőbb tovább lépni erről a pontról.

Bónusz feladat Merk megbecsülési pontokért:
Valaki legyen szíves kommentekbe beírni, hogyan kell youtube videót úgy postolni, hogy csak a playbar látszódjon. Van olyan tartalom, ahol a kép nem érdekes és csak a hang anyagot szeretném így közzé tenni, ebben az esetben bőven elég egy vékony csík a play gombbal. (Embed html kód szélesség, magasság macerával már próbálkoztam, nem segít.)
Update: WorldPress plugint már találtam, de az ugye itt nem játszik :(

10 megjegyzés:

  1. Yo, fogd a kódot, a magasságot írd át mondjuk 40-re, illetve egészítsd ki a ;autohide=0 paraméterrel. Ha akarod meg a youtube meg a fullscreen ikont is elrejtheted ;fs=0;modestbranding=1.

    Pl itt egy iframes:

    iframe width="315" height="40" src="http://www.youtube.com/embed/-DSVDcw6iW8?rel=0;autohide=0;fs=0;modestbranding=1" frameborder="0" ></iframe

    Ilyesmire gondoltál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet béla vagyok, de nem megy, se a Tiéd, se amit én csináltam, csak egy fekete sáv jelenik meg, amire kattintva átugrik a youtube oldalra. Gyanítom egyébként, hogy a bal felső saroktól számítva veszi az értékeket, és a negyvenes magasságban így csak video teteje van benne.

      Törlés
  2. Szia Márkó!

    Tetszik a blogod! :-) Ne hagyj minket friss hírek nélkül...:-)

    Üdv.,

    Zoli

    VálaszTörlés
  3. én csak azt akarom látni hogy Kindley mission done :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondtam már Seb, hogy Kindley-t nem veszek, mert az nagyon olcsó utánzata csak a Kindle-nek ;) Még megyek pár helyre, szerintem jövő héten bepolcolom, csak még mindig nem döntöttem el, hogy milyen legyen.

      Törlés
    2. Említettél valami listát ahova majd lehet írni :)

      Törlés
  4. pedig mennie kell a beágyazásnak, pl.: http://video.gemius.hu/merk/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dzsí, ez valamiért tényleg működik, szerintem Burcáéban volt egy csomó attribútum, amit nem tudott a blogger lekezelni, még kísérletezem vele. A riszpekt így a Gemius csapatnak jár, amíg nem találok jobbat, mert ezzel a kóddal is lejátssza a képet...

      Törlés
    2. itt nekem jó: http://if42then.blogspot.hu/
      htmlben teszed be? hülye kérdés, miben másban ...

      Törlés